Sunday, June 20, 2010

'Avondschool is niet echt studeren' en andere baarlijke nonsens

"t Is genoeg geweest", meldde ik mijn ouders en iedereen die het verder horen wilde een paar maanden geleden, "ik studeer niet meer verder, na dit jaar is het écht gedaan." De bijkomende gedachte - die zoiets als 'en dit jaar is er eigenlijk al teveel aan' formuleerde - hield ik wijselijk voor mezelf. Eerstgenoemden moesten ongetwijfeld even lachen, ik als prototype van de 'eeuwige student' kwam waarschijnlijk niet erg overtuigd noch overtuigend over. Maar toch doorworstelde ik, op één examen na - dat van komende woensdag if you really want to know - mijn hele eerste én tweede semester met bijna-glans en behulp van mijn 'laatste jaar'-mantra, mijzelf voorhoudend dat mijn studentendagen geteld waren.

Halverwege het tweede semester besloot ik echter al dat 'avondschool niet echt studeren is' en dat dat dus wel nog kon, zonder mijn voornemen oneer aan te doen. Dit zou uiteraard gepaard moeten gaan met een afwisselende, boeiende job - niet dat ik avondschool onderschat, niet in het minst, it's a tough bitch, I know, zeker als aanvulling op een 'afwisselende, boeiende job', maar toch .. To make things worse, betrapte ik mezelf onlangs - de eeuwige student indachtig - voorzichtig een bijkomende studie overwegend.

Mijn sollicitatiemailtjes die as we speak over de hele wereld - enfin misschien net niet de héle wereld - worden verspreid, confronteren mijn verraderlijke studentenhart echter met de werkelijkheid - die laatste loodjes, het examen jawel, wegen zo al zwaar genoeg - en houden mij in touch met mijn mantra.

Hoewel ik die avondschool toch helemaal niet zo slecht vind klinken ;-) ..

Al enkele ideetjes: avondopleiding modiste, avondopleiding modeontwerp, juwelenontwerp, journalistiek, creative writing .. Achteraf bekeken kan ik maar beter in reïncarnatie gaan geloven, 'cous I'll need a second - third, fourth - life ..

No comments:

Post a Comment

Come closer,
tell me some of your suggestions, frustrations, appreciations, hi's or crazy stories.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...