Monday, June 7, 2010

Een Rudeboydraai en twaalf salto's later


Je danse donc je suis!! .. Dezelfde pessimisten-in-mijn-hoofd die mij gisteren reeds lastigvielen zouden andermaal protest kunnen aantekenen: "Moet jij niet studeren?!", maar aangezien pagina 27 op miraculeuze wijze - oké, handmatig maar dat klinkt zo weinig indrukwekkend - pagina 154 is geworden en studievragen voor ik vertrok - deels - hun netjes-in-cursief-getypte antwoorden ontmoetten, was het wel degelijk toegestaan - vond ik .. (Dat pagina 233 het eindpunt is en morgen de einddatum vergeet ik, optimistisch als ik ben, uiteraard even.)

Eénmaal het luie lijf in de dansbroek gehesen bleek al dat studeren echter niet zonder resultaat. .. Naast het feit dat ik nu alles - of toch bijna - wist over de bronnen van het antiseksueel syndroom en haar linken met het civilisatieproces én in het bezit was van een hoofd dat de zwaartekracht more than usual aantrok had ik ook rugpijn, vergezeld van een twijfelachtig evenwichtsgevoel .. 'Had' want na een gezonde training is van dat alles natuurlijk geen sprake meer - een pijnlijke grimas trekt even langs mijn anders o zo vrolijke snoetje wanneer ik ga verzitten op mijn anders o zo comfortabele bureaustoel - OF TOCH? .. Was de 'Rudeboydraai'* het 'voldoende argument' - studeren is goed voor de woordenschat - of misschien toch die twaalf salto's?
Nota: Gelieve uit het voorgaande op te maken dat ik even acrobatisch ben als mijn onlangs overleden kamerplant - no salto's indeed ..
Maar goed, dus wél rugpijn .. En laat dat nu net niet erg bevorderlijk zijn voor het studeren - zoals bijennesten en Abu Dhabi-like temperaturen for that matter .. Want danstijd moet uiteraard worden ingehaald met extra studeer-uren, met steeds meer transformerend vermogen om verdacht veel op rugpijn-uren te gaan lijken ..

Wish me luck!

* Een 'Rudeboydraai' is overigens een shakende choreografische beweging die een cirkel van achtereenvolgens 270° en 450° beschrijft op Rihanna's nummer 'Rude Boy'.

No comments:

Post a Comment

Come closer,
tell me some of your suggestions, frustrations, appreciations, hi's or crazy stories.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...